Alla inlägg under mars 2010

Gos

Av Johanna Ahleborn - 31 mars 2010 21:07

Har vart en riktigt mysig em/kväll på Södra vägen med Enya och syster. Hon är i en så rolig ålder nu, "pratar", tittar på en och skrattar/ler ofta (Enya alltså). Var ute och gick en sväng också i det underbara vädret. Såå skönt med vår!

Nu ser jag fram emot en välbehövlig långhelg då jag bara ska slappa, äta god påskmat, umgås med nära och kära, och givetvis försöka träna ett pass eller två. Sen väntar jag ju även på två små bebisar som ska komma ut vilken dag som helst (nä, det är inte jag som är höggravid, fastän det ser ut som det ibland) Lycka till vänner, tänker på er!


Hoppas att ni alla får en trevlig påskhelg!  

Av Johanna Ahleborn - 30 mars 2010 19:44

   Efter en hektisk dag på jobbet med bl.a utvecklingssamtal så var det riktigt skönt att åka in till stan en sväng och bara gå och slökolla i affärer med min barndomskompis. Ja, faktiskt min första riktiga kompis också(förutom syster yster förstås). Trots att hon har bott på andra sidan Sverige i många år har vi hållt kontakten och även om det ibland dröjt länge mellan de gånger vi setts, så känns det alltid som vanligt när vi väl ses! Så skönt att veta precis vart man har varandra! Nu blir det en lugn kväll i soffan framför tv:n...:-)

(Bilden är tagen på en fest i somras.)

Av Johanna Ahleborn - 20 mars 2010 10:59

Ikväll blir det ferre me tjejerna, var ett tag sen man var ute nu så det ska bli jätteskoj! Tema Lyx med tvårätters hemma hos Jennie, ser ut att bli en bra kväll! (bilder kommer nog imorrn, beror på lite hur pigg jag e:-))


Nu göra stan och se om man kan hitta nåt lyx!

Av Johanna Ahleborn - 19 mars 2010 06:38

Igår på jobbet fick vi utbildning i HLR (Hjärt och Lungrädddning för er som inte vet) på små barn. Har bara gjort HLR för vuxna innan, så det var riktigt skönt att få denna utbildning för barn tycker jag! Förhoppningsvis slipper man använda den men bra att ha när man är omgiven av barn hela dagarna. Vi gick även igenom andra olycksfall där barn t.ex sätter i halsen eller trillar. Mycket bra utbildning!


Fick dock en hel del flashbacks från bilolyckan i somras eftersom vi pratade mycket om chock och blödningar. Och eftersom Cilla, som också var med i bilolyckan, var med på utbildningen blev det att vi pratade en hel del om detta. Inför de andra också eftersom de hade en del frågor. Det var både skönt och lite jobbigt, men bra att få prata om det ibland! Tänk att det är snart 9 månader sen! Tiden går fort och ärret blir mindre och mindre... Visst kommer det inte att försvinna helt men det blir ett minne för livet! Och man får tänka som jag sa precis innan vi gick in i ambulanserna; "Älska livet"


Ha en trevlig helg allihopa, det ska jag ha!:-) Förhoppningsvis blir det våfflor ikväll, mums:-)



Av Johanna Ahleborn - 14 mars 2010 15:53

     

Var och hälsade på familjen Håkansson/Aleborn idag på fm och fick mysa en del med Enya som faktiskt var vaken ganska mycket. Hon låg och myste i mosters famn en bra stund också. Finns inget bättre! Söta, underbara Enya!

Av Johanna Ahleborn - 13 mars 2010 07:46

blir jag Oslo-bo.. I alla fall för en långweekend. Sen blir jag troligtvis Kalmar-bo igen.

Har vart i Norge innan men inte Oslo, så det ska bli kul att se hur det är där. Ska hälsa på min kära vän Hanna, som bor där för tillfället.

Vi ska ha jättefint väder, dricka och äta gott, bara mysa och umgås, och sen ska Hanna följa med hem till Sverige. I alla fall om jag får bestämma:-) Känner jag hennes Erik rätt lär det även bli en hel del sightseeing och historiska berättelser, kul! Han e verkligen superduktig på sånt där.

Ser mycket fram emot denna helg! Ska bli skönt att lämna Kalmarlivet för ett par dagar och se nåt annat!   

Av Johanna Ahleborn - 6 mars 2010 09:30

Om nån av er mina kära vänner försöker ringa/messa mig och jag inte svarar så beror det på att min mobil lackade ur totalt efter att jag tappat den i marken för typ femtioelfte gången. Så egentligen är det en ganska bra mobil med tanke på att jag har haft den tills nu. Så idag måste jag bege mig in till stan för att fixa en ny mobil. Kul! Vet inte vilken bara, nån som har några tips?

Av Johanna Ahleborn - 3 mars 2010 21:40

Har vart en riktigt trevlig dag. Kul på jobbet tack vare min kära arbetskollega K. Såå kul mån och ons eftermiddagar trots att det är fullt ös! När jag kom hem kikade Martina och Melvin förbi. Vi käkade fruktsallad och drack kaffe och det var lika trevligt som alltid när vi ses! På kvällen kom mina kära föräldrar förbi och jag bakade scones till dem. Nu är det bara två arbetsdagar kvar sen är det helg, riktigt skönt! Sov gott mina vänner!

Skapa flashcards