Av Johanna Ahleborn - 16 juni 2010 20:40

Lovade ju att lägga upp lite bilder från bästa Kroatien (Makarska rivieran).

Det var en härlig och fantastisk vecka med god mat, världens bästa resekompis, underbart vacker natur, roliga förfester me Jennie, en eller två festkvällar, 35 grader i luften, ca.22 i det kristallklara och blåa vattnet, trevliga människor, båtturer och paraflying(trots att jag e superhöjdrädd!!!) Här kommer lite bilder... Längtar redan tillbaka!!!

Jag och världens bästa Jennie på vår terass

Makrill med varm spenat och potatis blev det några kvällar. Riktigt gott!

Torget i Makarska

Jag på stranden i solnedgången

Utsikt från båten Calypso när vi åkte ut till öarna Hvar och Brac.

Ännu en solnedgång på stranden i Makarska

Jennie med vårt hotell är i bakgrunden. Det ligger bakom träden nånstans:-)

Båten Calypso som vi åkte ut bland öarna med.

Jag på underbara stranden Zlatni rat i staden Bol som vi åkte till en dag.

High up! ca 400 meter upp åkte vi ut med båten! Wihoo! Har velat

göra det länge och äntligen blev det av!

Av Johanna Ahleborn - 2 juni 2010 21:59

Bilder på Makarska

Nu är det snart dags, så blir nog inte att jag bloggar på ett tag, sticker nämligen till Kroatien på lördag, till Makarska rivieran. Ska bli underbart! Välbehövlig semester med bad, förhoppningsvis sol, forsränning, kultur och underbar natur(låter som en pensionär, men uppskattar faktiskt sånt, vill se mycket!) båtturer, drink/myskvällar me Jennie, och god mat! De som har vart där säger att det är superfint och vattnet är klart och turkost, så det ska bli kul att se ännu ett nytt land. Fast man(jag) är lite konstig, redan när man bokat en resa så planerar man nästa. Så vi får se, kanske blir det en resa till hösten igen:-) Men nu ska vi njuta av denna resa, det behöver ni inte oroa er för!

Hoppas att ni har det bra här hemma också! Många fina människor man kommer sakna när man är borta, speciellt Enya. Hon grät lite när jag gick därifrån idag. Syster sa att det var för att hon var trött men både Enya och jag vet att det var för att hon inte kommer att träffa mig på över en vecka. Jag grät också lite, inombords. Trots att vi bara är borta en vecka så är det länge att vara ifrån gullungen så länge faktiskt!

Love you Enya!

Av Johanna Ahleborn - 30 maj 2010 21:11

Åkte hem till Mönsterås igår, dels för att jag inte vart hemma på länge och givetvis åxå för att fira mors dag! Skönt att bara komma hem och koppla av...

Tack mamma för att du finns, du är bäst! Du finns alltid där för mig och gör mig alltid glad!

Underbara blommor i mamma och pappas trädgård

Kvällens meny: Fläskfilé, kycklingfilé, grillade grönsaker, sallad

och underbart god tsatsiki! Jordgubbar och glass till efterrätt!

Av Johanna Ahleborn - 29 maj 2010 10:47

Japp, nu har vi bokat in husvagnssemester i sommar och jag känner mig som en riktig Svensson, men det ska bli askul! Har aldrig testat husvagn men tror att det kan bli riktigt mysigt! Alltid tyckt om såna grejer, friluftsliv och tält och sånt. Känner på mig att jag kommer stå där i en blågul träningsoverall, keps, foppatofflor och en öl i handen samtidigt som jag grillar en flintastek och snackar med "grannarna", nice!:-)

Igår kväll var vi på slottet och käkade. Det var underhålling och mat i 1600-talsanda, riktigt coolt! Det blev inlagda körsbär, pastej, dadlar och givetvis vin! Lovar att lägga upp en hel del roliga bilder sen när jag lagt in bilderna från denna kväll! Sen var vi ett glatt gäng som drog vidare till Harrys, riktigt skoj var det! Var ett tag sen man var där nu och då blir det desto roligare, men givetvis var det sällskapet som gjorde kvällen!

Ikväll blir det nog grillning, mums! Fem arbetsdagar kvar till semester, wihoo!!!

Av Johanna Ahleborn - 26 maj 2010 06:42

"Kan man vara glad åt lite, har man mycket att vara glad åt"

Av Johanna Ahleborn - 24 maj 2010 20:41

Kom hem från ett gutt träningspass för en stund sen och var riktigt sugen på te. Hade endast julte, kanske inte det första teet man tänkte på, men det gick bra det med! Man fick lite vinterkänsla så det blev lite tända ljus åxå i det ruggiga vädret. Men nu längtar vi (i alla fall jag!) till solen. Bara 9 arbetsdagar kvar innan det blir SEMESTER och sol!

Av Johanna Ahleborn - 23 maj 2010 20:36

Dessa goda cupcakes som syster gjort fick vi till fikat på Enyas dopdag.

Igår döptes Enya. Allt gick jättebra, och hon var så duktig i kyrkan, det är min guddotter det! Efter dopet var det lunch och fika, sen blev det slapp i solen en stund. På kvällen bar det av på fest för att fira världens bästa svåger som fyllt år. Det blev grillat, vin, öl, trevligt sällkap och "beerpong":-). Avslutningsvis blev det Byttan där vi mötte upp tjejerna som hade firat Ulles födelsedag på annat håll. Kul att träffa dem åxå ute. Dagen/kvällen hade inte kunnat bli bättre!

Har känt mig som en riktigt hemmafru idag, skulle nog kunna tänka mig att va det faktiskt. Inga problem alltså! I alla fall inte om man hade lite mer pengar, typ ett 20-tal miljoner eller nåt! Träna, fika, fixa och dona hemma, slappa i solen, baka och laga god mat, ja finns ju massa att göra! Men idag har jag putsat fönster, bytt gardiner och städat garderober m.m Skönt att få sånt gjort, speciellt när man inte gjort det på typ ett år.. Underbart väder idag åxå ju, så det blev två härliga långpromenader idag åxå. Nu ikväll var jag ute mina kära M&M:s. Vi såg en andmamma(säger man så? låter lite konstigt tycker jag..) med sina elva, pyttesmå ungar. Hur söta om helst! De skulle försöka ta sig upp för trottoarkanten för att sen ta ett dopp i havet. Martina och jag var lite oroliga att de två sista inte skulle komma upp, men det gjorde de till slut och vi såg när de plumsade i det kalla vattnet!

Imorgon är det måndag, ny vecka nya tag...

Av Johanna Ahleborn - 21 maj 2010 18:48

Jaha, nu var det äntligen helg igen, så skönt! Och endast 2 veckor kvar tills Jennie och jag drar från Sverige:-)

I helgen blir det dop, fest, mys, grillning och förhoppningsvis ett glas eller två från vinflaskan ovan. Hur gott vin som helst! Så ni som har tänkt att dricka rosé i sommar, testa detta goda vin! Snygg flaska tycker jag med den chockrosa korken! LOVE PINK