Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

En sån där dag...

Av Johanna Ahleborn - 9 februari 2010 22:14

Ni vet en sån där dag när i stort sett allt går fel? Idag hade jag en sån dag... Ställde om alarmklockan om och om igen för jag sovit dåligt (hemsk hosta som hållt mig vaken om nätterna de senaste veckorna) och blir lite sen till jobbet. En kvart innan jag ska befinna mig på jobbet med 14 frukostsugna ett-åringar får jag världens hostattack så jag t.o.m spyr. Hinner inte ens till toan så det var den nytvättade mattan! Bara att slänga in mattan på toan o dra iväg till jobbet. Efter frukost var det dags för lönesamtal, och det var ju inte heller så upplyftande. Rektorn sa att det ser mörkt ut till sommaren så mitt vik kanske tar slut där, men hon skulle göra sitt bästa för att jag får vara kvar... Tyvärr är det ju inte hon som bestämmer i slutändan... Men får ta den smällen då isf.. Efter jobbet åkte jag in till stan och köpte ännu en ny hostmedicin, hoppas att denna funkar! När jag kom hem trodde jag att jag var duktig och skulle göra två saker samtidigt, ringa till lillebror och hälla upp te. Men det gick ju inte så hela löste-påsen kom på köksgolvet. Inte kul!! Sen kom jag på att jag hade mattan på toan och att nästa tvättid var om en vecka... Bara att tvätta för hand då! Förstår inte hur de orkade förr, jobbigt att tvätta för hand ju! Ja, det här var min dag... Hoppas ni haft det bättre idag!  Men; "Efter regn kommer solsken!" Inte sant? Längtar till helgen då jag ska basta, bubbla och festa med vännerna! *mys*

 
 
Carin

Carin

10 februari 2010 08:54

Johanna då! Hoppas att de andra dagarna denna vecka blir bättre! Ha en härlig helg! Kram kram

http://metrobloggen.se/adayinmylife

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Ahleborn - 30 september 2010 20:18


Som ni märkt var det ett tag sen jag bloggade... Men det har helt enkelt vart så mycket just nu att jag inte orkat/hunnit. Jobb, träning, möten, träffa vänner och familj m.m. Har varit väldigt mycket på jobbet och när jag kommer hem från träningen so...

Av Johanna Ahleborn - 17 september 2010 07:35


Saknar sommaren och speciellt vår campinghelg som var något utöver det vanliga:-) Här är en bild som är tagen utanför vårt mobila hem... Saknar saknar!    ...

AW

Av Johanna Ahleborn - 17 september 2010 07:32

Ikväll blir det after work med jobbet, alltid nice. Igår var syster här och vi såg "Valentine´s day". Måste ses! En riktigt kärleksfilm! Var kul att hänga själv med syster, har inte gjort det sen Enya föddes så det var på tiden! Mys! Ha en bra helg! ...

Av Johanna Ahleborn - 15 september 2010 17:22

Ikväll lyxar vi till det lite i vardagen med pizza och vin. En underbar "fd" kollega kommer till mig och myser ikväll. Hade behövt henne mer än nånsin på jobbet nu med tanke på hur det är, men men, man kan inte alltid få som man vill i livet! Ska bli...

Av Johanna Ahleborn - 8 september 2010 22:48


  Vill gärna åka någonstans snart igen, det suger i restarmen:-) - Du var ju iväg nyss, sa mamma. (vet att hon fortfarande är orolig när jag är ute och åker) Men det blir nog snart igen, snart så... Var ju flera månader sen nu:-) Bilden ovan är t...

Ovido - Quiz & Flashcards